Veel gestelde vragen
Heb jij een vraag over je bestelling of wil je meer weten over onze producten? Neem gerust contact op met ons!
Mail ons via [email protected] of neem contact op via onderstaand formulier.
Veelgestelde vragen
1.1 De betaling is geannuleerd, maar nu werkt mijn kortingscode niet meer.
Is bovenstaande het geval, mail dan even naar [email protected], dan maken wij een nieuwe code voor je aan.
1.2 Hoe kan ik het beste contact opnemen?
Heb je een vraag of opmerking over onze producten of over de website, dan kun je op diverse manieren contact met opnemen. Wij hebben de voorkeur voor contact per mail, [email protected], maar je kunt ons ook bellen op 085-3014698.
1.3 Ik heb geen pakbon ontvangen, maar wil deze wel ontvangen
Met ingang van 20 juni 2022 voegen wij geen pakbon meer toe aan bestellingen. Indien je wel een pakbon of rekening wilt ontvangen, stuur dan even een mailtje naar [email protected].
1.4 Ik wil iets bestellen, maar het artikel is niet op voorraad.
Is het artikel dat jij wilt bestellen, niet op voorraad? Neem dan even contact met ons op. Vaak kunnen wij het product direct bestellen en zal het dan op korte termijn beschikbaar zijn.
1.5 Mijn favoriete artikel is uit het assortiment, kan het alsnog besteld worden?
Soms kan het voorkomen dat wij besluiten jouw favoriete artikel niet meer in het assortiment te houden. Mocht jij een product toch graag willen kopen, stuur dan even een mail naar [email protected] en zodat wij kunnen kijken of wij iets voor jou kunnen betekenen.
1.6 Wanneer wordt mijn bestelling verstuurd tijdens de vakantieperiode
In week 33, 34 en 35 gelden ivm vakantie, aangepaste verzendtijden en verzenddagen. In week 33 versturen wij bestellingen 2 keer per week, op maandag en op vrijdag. In week 34 worden bestellingen verstuurd op maandag en woensdag. Bestellingen die worden gedaan tussen 22 augustus en 2 september, worden in week 36 (op 3 september) verstuurd.
1.7 Wie is Oceonics?
Oceonics is een webshop met plasticvrije producten opgericht door Annemieke en Kelly met als missie de wereld meer Zero Waste te maken. Sinds juni 2021 heeft Karole het stokje overgenomen.
Oceonics is geregistreerd in de Kamer van Koophandel onder 80336019.
1.8 Wat zijn de bezorgkosten?
Wij zitten vol ambitie maar hebben op dit moment nog niet de grootte bereikt om de verzendkosten voor onze rekening te nemen. Voor deze verzendkosten zorgen wij dat het pakketje snel bij je aankomt in een duurzame verpakking.
Nederland
De verzendkosten beneden €50 bedragen €4,50. Voor bestellingen in Nederland boven €50 rekenen wij geen verzendkosten.
België
Voor bestellingen naar België rekenen wij € 8,99 verzendkosten.
Luxemburg
Voor bestellingen naar Luxemburg rekenen wij € 11,50 verzendkosten.
Duitsland
Voor bestellingen naar Duitsland rekenen wij € 9,00 verzendkosten.
Frankrijk
Voor bestellingen naar Frankrijk rekenen wij € 14,- verzendkosten.
Italië
Voor bestellingen naar Italië rekenen wij € 14,50 verzendkosten.
1.9 Wanneer wordt mijn bestelling bezorgd?
Wij doen onze uiterste best om jouw bestelling zo spoedig mogelijk te verzenden. Wij streven er naar om het pakket uiterlijk de volgende werkdag aan te bieden aan PostNL. Het pakket wordt daarna binnen 1-2 werkdagen bezorgd.
In week 33, 34 en 35 gelden ivm vakantie, aangepaste verzendtijden en verzenddagen. In week 33 versturen wij bestellingen 2 keer per week, op maandag en op vrijdag. In week 34 worden bestellingen verstuurd op maandag en woensdag. Bestellingen die worden gedaan tussen 22 augustus en 2 september, worden in week 36 (op 3 september) verstuurd.
Oceonics is voor het vervoer van pakketten afhankelijk van andere partijen. Indien een pakket langer onderweg is, zijn wij daar niet voor aansprakelijk. Mocht een pakket na 3-4 dagen nog niet bezorgd zijn, neem dan contact met ons op.
! let op tussen 11 november (singles day) en de feestdagen (1 jan) zijn de levertijden langer. Dit komt door grote drukte bij onze vervoerspartners en hebben wij geen invloed op. Ons advies is om cadeautjes op tijd te bestellen.
1.10 Zijn al jullie producten 100% plasticvrij?
Onze zoektocht naar plasticvrije badkamerproducten klinkt eenvoudiger dan die in werkelijkheid is. Zo sluipt een plastic dekseltje of een plastic gelamineerd omhulsel al vrij snel in een verpakkingsproces. Nu kunnen wij daarom niet beloven dat alle producten die wij aanbieden volledig plasticvrij zijn, maar wel zoveel mogelijk. In ons gevecht tegen plastic blijven wij op zoek naar de beste plasticvrije producten en gaan deze uitdaging graag aan! Bij Oceonics geloven we dat alle kleine beetjes helpen en je dan ook het beste bij jezelf kunt beginnen. Net als de bekende chocoladefabrikant Tony Chocolonely, die de productie van chocolade 100% slaafvrij wil maken, hopen wij dit te doen voor plastic. Door inzichtelijk te krijgen waar de toevoeging van plastic plaatsvindt in het productieproces, willen wij het plastic elimineren uit onze hele keten.
1.11 Hoe wordt mijn betaling verwerkt?
We gebruiken een externe partij (Mollie) die er zorg voor draagt dat je betalingen veilig worden verwerkt. We slaan je bankgegevens niet op in ons systeem.
1.12 Wat doe ik als ik een artikel wil retourneren?
Mocht een artikel toch niet naar je zin zijn, dan heb je de mogelijkheid om het binnen 14 dagen te retourneren. Voor veel van onze producten is hygiëne van belang, deze producten kunnen alleen geretourneerd worden als de verzegeling niet is verbroken. Meer informatie over retourneren vind je hier
1.13 Wat moet ik doen als een artikel beschadigd is aangekomen?
Mocht het voorkomen dat het artikel beschadigd is aangekomen, neem dan even contact met ons op. Ondanks zorgvuldig verpakken kan er natuurlijk altijd iets misgaan tijdens het verzenden.
1.14 Hoe kan ik de gebruikte blades recyclen?
De blades zijn gemaakt van metaal. Jouw gebruikte blades kun dus je inleveren als oud metaal.